
8,6 millioner mer til Eidsberg neste år
Kommunal- og regionaldepartementet la i dag frem Kommuneproposisjonen for 2011.
Den foreløpige beregningen viser at Eidsberg kommunes inntekter fra staten vil øke med omtrent 8,6 millioner kroner neste år.
Dette utgjør 802 kroner pr innbygger.
– Tross strammere økonomiske tider prioriterer regjeringen mer penger til kommunene for å sikre gode velferdstjenester, sier kommunalminister Liv Signe Navarsete i en pressemelding.
Endelig fordeling av rammetilskuddet for 2011 vil være klart i statsbudsjettet til høsten.